Wednesday, 28 March 2012

pristiwa hitam 24 February 2012.....

salam sume...
sedar x sedar sudah sebulan ia berlalu tetapi tetap masih brsinar di sudut pmikiran kami...peristiwa yg mngejutkan kami serumah n warga maktab..kejadian rompakan d rumah kami..kami redo dgan kejadian ini...benda yang terjadi tanpa di duga yep betol ramai yg cakap setiap dugaan mesti ade hkmah ye kn...urmmmm dgan pristiwa ni kami akan lebih brhati-hati n tidak akan sesekali cuai lagy..insyallah...


Masyallah,berat sungguh dugaan Mu ini Ya Allah.. Syukur kami selamat.. Terima Kasih kawan2 yg dtg tengok,yg bertanya .. Masa ini dapat dilihat mana kawan,mana lawan.. TQ


 sedikit gambaran rumah kami..
bangon je tido tngkap berade dalam keadaan se begini...terbukak..


tingkap tepi pintu....cermin bwah sekali di buka ye untuk memasukkan tngan tok bukak selak pintu....


kejadian ye urmmm entah la...kami nk cerite pown x thu mcam mane..kejadian brlaku dlam keadaan tidak sedar...pade 24 feb hari jumaat hari yg sgat mulia ye...
pada hari khamis mlm ye kami seperti biase menjalankan kewajipan sebagai seorang pelajar, kami study sbb hari jumaat kami ade kuiz koop...so kami tido dlam lingkungan pukol 1-2 mcm tu la..sies mlam tu sesgat la mngatok n lpas study kami(nurul, kak ain n ecah) msok tido..tapi ieya gan kak jah masih lgy study smpai pkol 3 mcm tu la...
lepas tu, kire-kire pukol 6 ieya bngon n kua dari blik ye mcm biase tros mncari lptop..tetibe di dapati lptop ye tiade n langsir berkibaran di tiup angin...dan ieya tros mnyelak lngsir n mndapati tngkap trbuka n tros dye mmbuka pintu papan yg  hnye ttop saje tnpa berkunci, grail juga turut tidak bkunci..
TETIBE  tuk tukk tukkkk dengan nada terperanjat eiya mengetok pintu blik dgan kuat dan menjerit nurul, kak ain, ecah kak jah bangon rumah kite masok perompak.!!!!..
masa tu tapa brpikir pnjang  kami bergegas bgon n kluar blik n mndapati pintu papan yg hnye ttop saje tnpa berkunci, grail juga turut tidak bkunci..kami da mcm org gile rioh rndah dpan rumah pkol 6 pagi...hehehehehe klaka la...masa tu kami seperti hilang pertimbangan stelah mndapat tahu lptop eiya,nurul n kak jah, fone ieya n duit tiade di tmpat d tnggal kn smlam...Tuhan saje yg tahu bagai mane keadaan kami pada masa itu bile mendapati tngkap blik kami pown d penuhi cap jari...
urmmm sebaik ade iqbal dgan zayzi dtang pagi tu n tlong menhubungi polis...jiran kate kami mungkin kene pukau sbb jiran sbelah dgar bsing2 dkat rumah kami....ttapi kami langsung x dgar pa pe malah lebih nyenyak tido mlam tu....mungkin btol kami kene pukau....
pa pe pown brsyukur sgat sbb kami selamat....



kami tidak bersedih di atas kehilangan harta duniawi kami..malah kami yakin, di sebalik dugaan ini pasti akan ada segunung kegembiraan dan kenikmatan yang menanti^-^






Thursday, 1 March 2012

JoM mEnAbOng..<>?!@#$%^&*()":

kawan2 ade x menabung dekat mane2 bank..??..wahhhh mesti banyak kan duit kwan2...hehehhehe da boley blanje nurul da kalau bnyak sgat tu....


kali nie nurul nak cerite psal ASB (Amanah Saham Bumiputera)..kawan2 ade x akaun untk ASB nie..??.msti da bnyak kan duit simpanan ye..nurul sebenarye x tahu bile penubuhan buku nurul nie sbb buku nie d atas smpanan mama..hehehhe tahu2 da bnyak da duit nie...huhuhuhu nurul sebenar ye bukan nak menunjuk psal nurul tpy just nak kongsi je...kami adik beradik sbenarye tidak merase duit raye semacam korg sejak kecil lgy...duit2 raye kami telah di ambil oleh MAMA untk disimpan ke ASB...memang geram la kan kwan2 sume duit raye beli mcm2 tapi kami x merase...urmmmm sedih ye....tapi bile da besar baru kami fham ke mane duit2 raya yg diambil itu...besar manfaat ye..thankz mama...

tetapi dengan ASB tu la hari nie mengajar nurul teentang kesusahan...kami bukan dilahirkan sebangai org senang so care mcm nie la membantu untuk kos pmbelajaran bile besar...N hari nie jugak la akak telah mngeluarkan duit itu untk membayar hutang PTPTN n nurul telah mmeli laptop...thankz mama...akan nurul mendidik anak nurul nanti  untuk menabung jugak...love u...

cantik x...saje nk promote...hehehehe


soooo skarang da bley trseyum smula....bby dell tetap d hati...^_^

Wednesday, 15 February 2012

Adele - Rolling in the Deep - lyrics

AL-KISAH CERITA COUPLE

asalammualaikum jmpe lgy kite.....kali nie nurul nk cite bab couple..??!!!
Ehhh malu la cite bab nie...aduhhh nurul nk buat pngakuan nie nurul dah d miliki oleh ahmad zayzi or bubu..hehehe sbnarye bubu adelah "budak bucuk"..sbb dye mlas nk mndy...opsss maap..hehehhe ade yg kate muke kami nie same..?!!..urmmm ye ke nurul tgok x de pown...nurul tomey lgy...huhuhuhu kn bubu...stkat hari ni kami da 11 bulan 15 hari da kami couple..lame x...bergaduh..??.
adat la prhbungan yg mane x de prgduhan kn...begitu la kami jgak tiap2 bulan msti brgaduh...kn bubu ape lgy si nurul la punce ye...sbb dye noty sgat...hehehehe meh nurul knal kn korg dgan dye...


*Ahmad zayzi hassan basri*

*nurul tringin brkawan dgan dye pade mule ye sbb muke dye tomey mcm kanak2 rebina...hehehehe ce tgok btol x..???.nurul rpat dgan zayzi pown sbb "FADIEL KADIR"..dye la yg knal kn...thankz fadiel..
*zayzi nie seorg yg sgat cmburu...pntang tgok nurul ckap, chart, coment, rapat dgan lelaki len mule la dye tu buat muke dgan nurul...eiii cmburu sgat la kamo0 nie..
*ade satu hal nie klau kami gduh bkan nurul yg ngis tpy zayzi yg ngis dluw...huhuhu klakar la...
*sbenarye dye nie sweet la jgak..opsss malu la stakat nie dye lyan nurul ok je..yg PENTING DYE X PRNAH LAGI TINGGI SUARE DGAN NURUL..!!!!!..hehhehehe


KAMI ADIK BRADIK..??!!!



Ya Allah,
perihalah hambamu ini,
sesungguhnya engkau telah menerbitkan perasaan cinta kepada kami,
kuatkanlah imanku,
dengan merempuh dugaan perasaan...

Ya Allah,
jika benar dia adalah pemilik tulang rusuk ku,
engkau satukanlah hati kami berdua,
permudahkanlah perhubungan kami,
lalu engkau satukanlah kami dengan perhubungan yang sah...

Ya Allah,
berikanlah kami hidayah,
dan pertunjuk untuk kami berhubungan secara terbaik,
agar kami terhindar dari kancah penzinaran....
Aminnnnn....
















Tuesday, 14 February 2012

kami si periang

hai semua kami si periang 



 
hai sume nie nurul nk knal kan kowg dkat si periang2 nie..stkat da stahon stengah kat mktab nie agak ye nie la yg satu kpale dgan kami kot...huhuhuhu
kami nie ade 1 je prinsip iaitu huhuhu da mcm jwab soalan exam plak...ok ok smbong blik iaitu "HIDUP JANGAN MENIPU"....kami x suke org yg mnipu lebih2 lgy hal2 yg mnyebab kan LELAKI...
SO meh nurul knal kn sorg2..huhuhuhuhu


first one :_ 
Nur haiza (kak jah)..
seorg yg smesti ye priang...cuke angap ssuatu prkare tu sies..ala mcm ape yg org ckap sume ye dye anggap btol je..snang kene tipu la..opsss huhuhuhu
slalu kami mnykat kak jah nie...hhuhuhu maap ye kak jah...hmye grawan smate mate je...
kak jah kkak yg trbaik la...dye sgat crring dgan kami llbeh klau kami x mkan..smpai dye sngop beli kn...haaa lgy satu dye nie dgil, kras kpale..huhuhuhu
maap la kak jah suda di mliki oleh abg "B" huhuhu...


second :_
                          

Noraini Ahmad Tarmizi (kak ain)..
kak ain org prtame yg aq rpat anta sume nie sbb aq satu blik wktu orntasi dluw gan dye...
so aq lbeh knal dye dluw la dari yg len...
kak ain nie da mcm akak aq la plak...antre rmai2 nie aq rpat gan kak ain..urmmm knpew ye...entah la mngkin sbb dye mcm akak aq kot...huhuhuhu bley mnje2..
bgy aq kak ain nie pmalu n ala mcm low profil la org ye...x cuke nk mnunjuk sgat la hnye ckop brsederhana shaje...dye nie la master chef yg slalu msak tok kami....
tpy ttap same priang jgak....huuhuhu
kwan2 dye still sngle...hehhehehe

Third :_

                       

Mutiah Mutazar (ieya)..
iya nie da mcm leader kami la...huhuhu sbb dye nie bleh d kate kan hot staf la sume org sbok nk thu ksah dye..huhuhuhu kdang2 sian jgak dgan dye nie sbb tnsion sgat...
dye sgat mrah klau org sbok2 nk thu hal dye n prsonal dye...ieya nie aq x brapew nk pham sgat prngai ye sbb kdang2 hepy je pstu stress blik...urmmm entah la...tpy dye ttap cring klau aq kuar je sbok la call tnye dkat mane la..??.pkol bpew nk blik la..??..huhuhuhu 
ade gak yg cyank kat aq rupe ye....hehehhehe 
klau bab da brpnye ke blom..?!!..aq x dpat nk mnjawab sbb aq pown x thu dye tgah brkwan dgan spew...urmmm tu kene tnye dye sndiri maap...tpy still d tken with abg "f"...huhuhuhu


Forth :_

                        

Siti Aishah Zulkefli (ecah)..
ecah org yg smple je...tpy syuman ye yg mnwan..mnis je gitu....
mule2 aq ingt dye nie bdak pndiam yg x brgaul mcm tu la sbb x knal lgy kn....tpy urmmm upe ye aq silap..huhuhuhu  dye sgat la mudah msre alam, priang, n kecoh2 je klau bab gsip smase nie same gan iya...huhuhu ecah juga pminat no.1 artis korea tau...
try tnye lagu ke, artis ke, crite ke, trian ke, gosip2 ke bley ckap sume psal korea pjam mate je la ecah jwab...hehhehehe bak kate ecah artis mlaysia entah pa pe tah lgu ye x best...hehhehehe pndapat msing2 kn....
OTW d tken...spew nk try..??...huhuhuhu




last one :_ 
AQ

Nurul Azreen Zaini (nurul)..
ehhh malu la nk cite diri sndiri nie...hehehhehehhe
nurul bdak mnje, ngde2 yg sgat snsitif n mudah mnglirkan air mate...
alala tpy still priang n mudah trsyum..
nurul cuke brng yg cntek x kite la brand or x yg pnting cntek...huhuhuhu
tpy ade gak yg kate cye sombong.??!!.urmmm x de la cye bley je mcok kpele gan kowg...
klau x prcaye ce try tgor dluw msti d lyan ye la...huhuhuhuhuhu
maap la cye da ade bubu..ahmad zayzi sorg je....cyank kamo00...




mcm mane da knal blom dgan mmber2 nurul di mktab nie..??!!..ade yg brknan x..??!!..hehhehe gurau2 je...sbnye adat la brkwan ade yg trsingung ade yg trmkan hati tpy niat sume tu hnye la gurawan smate-mate...maap kwan2 saje cuke-cuke je nurul tlis ne..mnghilangkan bosan je...kwan2 sume kite mcok mktab same2 kite Grad pown same ye...mudah mudahan prmudahkan la pmbelajaran kami nie sume...aminnn.....