Wednesday, 28 March 2012

pristiwa hitam 24 February 2012.....

salam sume...
sedar x sedar sudah sebulan ia berlalu tetapi tetap masih brsinar di sudut pmikiran kami...peristiwa yg mngejutkan kami serumah n warga maktab..kejadian rompakan d rumah kami..kami redo dgan kejadian ini...benda yang terjadi tanpa di duga yep betol ramai yg cakap setiap dugaan mesti ade hkmah ye kn...urmmmm dgan pristiwa ni kami akan lebih brhati-hati n tidak akan sesekali cuai lagy..insyallah...


Masyallah,berat sungguh dugaan Mu ini Ya Allah.. Syukur kami selamat.. Terima Kasih kawan2 yg dtg tengok,yg bertanya .. Masa ini dapat dilihat mana kawan,mana lawan.. TQ


 sedikit gambaran rumah kami..
bangon je tido tngkap berade dalam keadaan se begini...terbukak..


tingkap tepi pintu....cermin bwah sekali di buka ye untuk memasukkan tngan tok bukak selak pintu....


kejadian ye urmmm entah la...kami nk cerite pown x thu mcam mane..kejadian brlaku dlam keadaan tidak sedar...pade 24 feb hari jumaat hari yg sgat mulia ye...
pada hari khamis mlm ye kami seperti biase menjalankan kewajipan sebagai seorang pelajar, kami study sbb hari jumaat kami ade kuiz koop...so kami tido dlam lingkungan pukol 1-2 mcm tu la..sies mlam tu sesgat la mngatok n lpas study kami(nurul, kak ain n ecah) msok tido..tapi ieya gan kak jah masih lgy study smpai pkol 3 mcm tu la...
lepas tu, kire-kire pukol 6 ieya bngon n kua dari blik ye mcm biase tros mncari lptop..tetibe di dapati lptop ye tiade n langsir berkibaran di tiup angin...dan ieya tros mnyelak lngsir n mndapati tngkap trbuka n tros dye mmbuka pintu papan yg  hnye ttop saje tnpa berkunci, grail juga turut tidak bkunci..
TETIBE  tuk tukk tukkkk dengan nada terperanjat eiya mengetok pintu blik dgan kuat dan menjerit nurul, kak ain, ecah kak jah bangon rumah kite masok perompak.!!!!..
masa tu tapa brpikir pnjang  kami bergegas bgon n kluar blik n mndapati pintu papan yg hnye ttop saje tnpa berkunci, grail juga turut tidak bkunci..kami da mcm org gile rioh rndah dpan rumah pkol 6 pagi...hehehehehe klaka la...masa tu kami seperti hilang pertimbangan stelah mndapat tahu lptop eiya,nurul n kak jah, fone ieya n duit tiade di tmpat d tnggal kn smlam...Tuhan saje yg tahu bagai mane keadaan kami pada masa itu bile mendapati tngkap blik kami pown d penuhi cap jari...
urmmm sebaik ade iqbal dgan zayzi dtang pagi tu n tlong menhubungi polis...jiran kate kami mungkin kene pukau sbb jiran sbelah dgar bsing2 dkat rumah kami....ttapi kami langsung x dgar pa pe malah lebih nyenyak tido mlam tu....mungkin btol kami kene pukau....
pa pe pown brsyukur sgat sbb kami selamat....



kami tidak bersedih di atas kehilangan harta duniawi kami..malah kami yakin, di sebalik dugaan ini pasti akan ada segunung kegembiraan dan kenikmatan yang menanti^-^






Thursday, 1 March 2012

JoM mEnAbOng..<>?!@#$%^&*()":

kawan2 ade x menabung dekat mane2 bank..??..wahhhh mesti banyak kan duit kwan2...hehehhehe da boley blanje nurul da kalau bnyak sgat tu....


kali nie nurul nak cerite psal ASB (Amanah Saham Bumiputera)..kawan2 ade x akaun untk ASB nie..??.msti da bnyak kan duit simpanan ye..nurul sebenarye x tahu bile penubuhan buku nurul nie sbb buku nie d atas smpanan mama..hehehhe tahu2 da bnyak da duit nie...huhuhuhu nurul sebenar ye bukan nak menunjuk psal nurul tpy just nak kongsi je...kami adik beradik sbenarye tidak merase duit raye semacam korg sejak kecil lgy...duit2 raye kami telah di ambil oleh MAMA untk disimpan ke ASB...memang geram la kan kwan2 sume duit raye beli mcm2 tapi kami x merase...urmmmm sedih ye....tapi bile da besar baru kami fham ke mane duit2 raya yg diambil itu...besar manfaat ye..thankz mama...

tetapi dengan ASB tu la hari nie mengajar nurul teentang kesusahan...kami bukan dilahirkan sebangai org senang so care mcm nie la membantu untuk kos pmbelajaran bile besar...N hari nie jugak la akak telah mngeluarkan duit itu untk membayar hutang PTPTN n nurul telah mmeli laptop...thankz mama...akan nurul mendidik anak nurul nanti  untuk menabung jugak...love u...

cantik x...saje nk promote...hehehehe


soooo skarang da bley trseyum smula....bby dell tetap d hati...^_^